Célcsoport:
Közvetlen célcsoport: 110 fő szex munkás.
A társadalmi tényezők: Budapesten jelenleg kb. 7-9000 szexmunkás dolgozik. Magyarországon a szexmunkások száma meghaladja a 15 000 főt, mely szám a turistaszezon beköszöntével tovább emelkedik.
Amennyiben a szexmunkások vállalkozást indíthatnának, lehetőségük nyílna arra, hogy adófizető állampolgárként megfelelő egészségügyi szolgáltatásokban és nyugdíjjuttatásban részesüljenek. A szex munka munkaként való elfogadása jelentősen javítana a szexmunkások emberi jogainak érvényesítésében.
A szex munkásokkal a Magyarországi Prostituáltak Érdekvédelmi Egyesülete folyamatosan, hosszú idelye tartja a kapcsolatot, s számos egészségügyi, jogi és oktatási projekt megvalósításával törekszik életminőségük javulására.
Pályázati azonosítószám: HEFOP-1.3.1-06/1.-2006-10-0003/2.0
Projekt megvalósítási ideje: 12 hónap
Projekt tevékenységek:
1. Előkészítő szakasz
1.1 A célcsoport toborzása, kiválasztása
1.2 A szolgáltatással kapcsolatos igények felmérése
1.3 A tanácsadási tevékenység előkészítése
1.4 A projekt megvalósításában résztvevők felkészítése
2. Szolgáltatási szakasz
2.1 A célcsoport tanácsadásba való folyamatos bevonása, projektben tartása, motiválása: A célcsoport előkészítő szakaszban meghatározott tervek szerinti felkeresése, a kérdéseik megválaszolása, utánkövetés.
2.2 Vállalkozásindításhoz és működtetéshez szükséges üzleti, pénzügyi, jogi, számviteli típusú vállalkozásfejlesztési tanácsadási tevékenység (alapszintű tanácsadás és információnyújtás): A szakértők a szexmunkások vállalkozásindításához és működtetéséhez szükséges alapszintű szükséges üzleti, pénzügyi, jogi, számviteli ismereteket nyújtanak.
2.3 Kommunikációs tevékenység, kiadványok készítése
A kommunikációs tevékenység többirányú:
Belső kommunikáció a projekt megvalósítói közt (projekt értekezletek)
Belső kommunikáció a projekt megvalósítói és a célcsoport között, beleértve a célcsoporton belüli, a vállalkozások indításával és működtetésével kapcsolatos információs hálózat kialakítását. Az információs hálózat lényege a tapasztalatok cseréje, a peer mentorok szerepének növelése a célcsoport segítésére.
Külső kommunikáció: a projekt eredményeinek közzététele a sajtó és a közvélemény számára.
3. Záró szakasz